Försäkrat.se » Nyheter » 3 bästa försäkringsreklamerna

3 bästa försäkringsreklamerna

Vi utsätts för väldigt mycket reklam i vår vardag, det är ingenting vi idag reflekterar över utan är snarare bara så det är. Genom åren har, i alla fall vi på försäkrat.se, lyckats jobba upp ett filter där mycket går obemärkt förbi.

Försäkringsbranschen tillsammans med några andra står däremot för mycket stor mängd av all TV-reklam. Det innebär att mängderna reklamer genom åren är väldigt många och vissa har lyckats mycket bra. Vi kommer därför i denna artikel utse enligt oss de tre bästa försäkringsreklamerna i Sverige.

1. Johan flyttar hemifrån (Länsförsäkringar)

Älskar vi inte alla Johan som flyttar hemifrån? Denna naiva nyblivna vuxna man ska flytta till Stockholm för att förverkliga drömmen om att bli modell. I flera avsnitt får vi följa vardagliga utmaningar, moment och händelser där Johan verkligen behöver sitt försäkringsbolag Länsförsäkringar.

Det är flera moment i denna framgångssaga som är fantastiska, en av de största är just pricksäkerheten.

2. It’s just stuff (Hedvig)

Innboforsikring – It's just stuff : Rug

Det är något genialiskt bakom hela försäkringsbolaget Hedvig, och givetvis levererar även deras reklamer. Kampanjen “It’s just stuff (det är bara saker)” lanserades under våren 2020 och är något av ett mästerverk enligt oss.

Videon över kallas för Rug (matta) och utspelar sig i en festlig miljö och du ser ett stort vinglas ståendes på golvet över en matta. En person smyger sig sedan över glaset och fortsätter mot sitt mål. Den kittlande känslan av att glaset kan vara påväg att spillas ut skapar något magiskt när vi kollar på reklamen. Ren njutning!

3. Ta hand om det du älskar (Folksam)

Ta hand om det du älskar

“Ta hand om det du älskar” är en kampanj som vi har sett mycket utav på TV i Sverige. Bakom kampanjen ligger Folksam och det handlar specifikt om en lurvig man som vill ta hand om sina lurviga kompisar. Utan att specificera förstår vi att det är reklam för att försäkra hundar.

Det som är bra med denna reklam är låten och känslan. Vi tycker att det sprider sig en glad känsla som smittar av sig bland oss kollegor.