I slutet på April lanserades ett helt nytt försäkringsbolag, Evoli. Vi på Försäkrat.se tycker det är glädjande nyheter och vi tycker det är mycket roligt att se utmanare och mer digitalt fokuserade aktörer på den svenska marknaden.
De senaste dagarna har vi tagit oss en titt på detta bolag och vi vill verkligen säga att det är något nytt och intressant. Rent försäkringsmässigt har man valt att erbjuda en billig, enkel och rimlig bilförsäkring. I en del intervjuer utrycker de att fler försäkringar kan vara på intåg under hösten men för tillfället finns ett tydligt fokus.
Rent layout-, hemsida- och applikations-mässigt är det en mycket intressant upplägg med en enkel och lekfull hemsida. Om detta är ett vinnande koncept är ingenting vi kan avgöra ännu. När det kommer till applikationen kan användare lätt öka och minska sin försäkring, vilket ger en enorm transparens och enkelhet. Detta är verkligen framtiden.
Om du vill läsa mer har vi nu lagt till en full recension av Evoli med kommentarer från andra användare.
Digital trend
Denna form av digital försäkringsbolag som erbjuder lekfullhet och enkelhet är något utav en trend. Vi har tidigare sett Hedvig som har fått väldigt bra respons på den svenska marknaden. En av anledningarna till att denna typ av försäkringsbolag snabbt blir populära är, enligt oss, känslan av att det är okomplicerat och helt digitalt. Den nya generationen försäkringstagare vill bara kunna enkelt ladda ned en applikation och vara klar inom loppet av några minuter. Dagens teknik med BankID möjliggör verkligen detta.