Gjensidige
Gjensidige är ett stort försäkringsbolag som är erfarna inom försäkringsbranschen. Hos dem kan du teckna de flesta personförsäkringar och känna dig trygg. Nedan kan du läsa vad andra säger om Gjensidige, vad de erbjuder samt deras poäng i oberoende undersökningar.
Få ett prisförslag inom några minuter genom att gå till Gjensidige.
Om Gjensidige
Gjensidige grundades i Norge och etablerades i Sverige 2007. De erbjuder både privatförsäkringar och företagsförsäkringar. De har ett brett utbud att försäkringar och tillägg vilket möjliggör möjligheten för dig att samla dina försäkringar och få vissa rabatter. Deras rabattsystem fungerar så att ju fler försäkringar du har hos dem, desto mer procentuell rabatt får du. Hos Gjensidige kan du som privatperson försäkra bland annat ditt:
- Fordon – Du kan försäkra din bil, släpvagn, MC och moped hos Gjensidige.
- Hem – Oavsett om du har villa, lägenhet eller sommarstuga kan du försäkra de hos Gjensidige.
- Djur – Allt från katt, hund och smådjur kan försäkras.
Som företag kan du försäkra ditt företag, dig själv och dina anställda, fastigheter och fordon. De erbjuder även utökade reseförsäkringar för både privatpersoner och företag.
Watch this video on YouTube
Kontakt
Om du vill komma i kontakta med Gjensidiges kundtjänst kan du göra det via telefon eller mejl. Deras öppettider för telefon är vardagar mellan 08.30-17.00 och på helger är det stängt. Deras mejladress finns på deras hemsida och dessvärre har de ingen chattfunktion i dagsläget. Om ärendet är akut och exempelvis gäller skada utomlands eller bilolycka finns det telefonnummer du kan ringa dygnet runt och få hjälp.
Skadehantering hos Gjensidige gör du direkt via deras hemsida genom att logga in på ditt konto och anmäla skadan. Du blir då tilldelad en personlig handläggare som sedan kontaktar dig och hjälper dig vidare i ärendet. Som med alla försäkringar är det viktigt att du har lämpliga och korrekta dokument tillgängliga för att kunna gå vidare och kunna kräva ersättning.
Hållbarhet hos Gjensidige
På Gjensidiges hemsida kan du läsa om hur de har inkluderat hållbarhet. Allt från social hållbarhet till hållbarhet ur ett miljöperspektiv och även ekonomiskt perspektiv. De bidrar till ett hållbarare samhälle genom att bland annat hjälpa deras kunder utföra förebyggande åtgärder för att skador inte ska ske, eftersom de menar att skador som kräver en ersättning (en ny produkt) bidrar negativt till miljön. De menar också att de har kontinuerlig koll på deras koldioxidavtryck och även utbildar anställa, leverantörer och partners i ämnet för att öka medvetenheten och skapa ett hållbarare förhållningssätt.
Recension
I Konsumenternas oberoende poänglista har Gjensidige 3,4 av 5 möjliga. Enligt undersökningen är försäkringsbolaget bäst i aspekten “Värdering av hemelektronik” och sämst i aspekten “Saker – utanför bostaden”. Enligt vår bedömning och samlade recensioner från Gjensidiges kunder verkar det vara ett pålitligt försäkringsbolag som ger dig en rättvis ersättning, något vi uppmärksammat är dock att hanteringstiden av ärenden är något lång.
Gjensidige kontakt
Om du vill kontakta Gjensidige kan du göra det via telefon eller mejl. Deras kundtjänst har öppet på vardagar mellan 08.30-17.
Vanliga frågor om Gjensidige
Om du har anmält autogiro till Gjensidige drar de din betalning den 1:a varje månad. Om den 1:a infaller på en helgdag, drar de pengarna den första bankdagen efter.
Svaret på denna fråga är individuellt och det är något du själv måste avgöra, men av att läsa externa omdömen ska en försäkring hos Gjensidige vara ett tryggt val.
Gjensidige betyder ömsesidig på norska. Det är ett norskt försäkringsbolag som funnits på den svenska marknaden sedan 2007.
- Samlingsrabatt
- 4/5 på Trustpilot
- Brett försäkringsutbud
Företag: | Gjensidige Forsikring ASA Norge, svensk filial |
Kategori: | Utländskt försäkringsbolag, svensk filial, skade |
Org-nr: | 516407-0384 |
Telefon: | 0771-326 326 |
Hemsida: | Besök |
Institutnr. hos FI: | 26874 |
Status: | Aktiv |
Aktiv sedan: | 2010-09-28 |