Gjensidige
Gjensidige är ett stort försäkringsbolag som är erfarna inom försäkringsbranschen. Hos dem kan du teckna de flesta personförsäkringar och känna dig trygg. Nedan kan du läsa vad andra säger om Gjensidige, vad de erbjuder samt deras poäng i oberoende undersökningar.
Om Gjensidige
Gjensidige grundades i Norge och etablerades i Sverige 2007 och erbjuder både privatförsäkringar och företagsförsäkringar. De har ett brett utbud att försäkringar och tillägg vilket möjliggör möjligheten för dig att samla dina försäkringar och få vissa rabatter. Deras rabattsystem fungerar så att ju fler försäkringar du har hos dem, desto mer procentuell rabatt får du. Hos Gjensidige kan du som privatperson försäkra bland annat ditt fordon, hem och djur. Som företag kan du försäkra ditt företag, dig själv och dina anställda, fastigheter och fordon. De erbjuder även utökade reseförsäkringar för både privatpersoner och företag.
Recension
I Konsumenternas oberoende poänglista har Gjensidige 3,4 av 5 möjliga. Enligt undersökningen är försäkringsbolaget bäst i aspekten “Värdering av hemelektronik” och sämst i aspekten “Saker – utanför bostaden”. Enligt vår bedömning och samlade recensioner från Gjensidiges kunder verkar det vara ett pålitligt försäkringsbolag som ger dig en rättvis ersättning, något vi uppmärksammat är dock att hanteringstiden av ärenden är något lång.

- Samlingsrabatt
- 4.1/5 på Trustpilot
- Brett försäkringsutbud
Företagsnamn: | Gjensidige Forsikring ASA Norge, svensk filial |
Kategori: | Utländskt försäkringsbolag, svensk filial, skade |
Org-nr: | 516407-0384 |
Institutnummer hos FI: | 26874 |
Status: | Aktiv |
Aktiv sedan: | 2010-09-28 |
Försäkringsgivare: |
Ingen kommunikation, ingen förklaring, ingen ersättning!
Här är mina erfarenheter från att ha helförsäkrat min bil hos Gjensidige.
1. De godkänner endast inköp av begagnade reservdelar. Något som kan ställa till det.
2. De tillåter endast reparation på ett fåtal verkstäder. Icke märkesbundna och därmed troligtvis okunniga inom vissa områden.
Jag rekommenderar alla att kontrollera försäkringsbolagets policys angående reservdelar och verkstäder.
Parkeringsvärmaren slutade fungera på min Skoda Kodiaq (knappt 4 år gammal).
Jag ringde till flera auktoriserade Skodaverkstäder. Men när de fick veta att jag hade detta försäkringsbolag så vill ingen av dem ta in bilen. Skälen som angavs var att de saknade avtal med Gjensidige och att de hade erfarenhet av att det varit svårt att få betalt av dem tidigare.
Ringde då Gjensidige och blev hänvisad till en oberoende verkstad flera mil bort, vilket är märkligt eftersom jag bor i Stockholm där det så klart är rätt tätt mellan verkstäderna.
Verkstan tog in bilen och felsökte först i två dagar.
Efter det har flera delar bytts, alla till begagnade reservdelar.
När bilen var klar så fungerade det fortfarande inte. Troligtvis pga kompatibilitetsproblem mellan min bil och den begagnade reservdelen.
Det har nu tagit en månad och 5 inlämningar på verkstaden och problemet är fortfarande inte löst.
Man kan givetvis inte veta säkert, men det verkar troligt att en auktoriserad Skodaverkstad skulle ha löst detta med en dags felsökning och en dags reparation.
Urdåligt! De sa upp min bilförsäkring utan att jag visste om det? Hade autogiro och fick inte ens en påminnelse eller ett brev att den var uppsagd. Det var en slump att jag fick veta det när jag loggade in i ett annat ärende och upptäckte då att min bilförsäkring saknades? Åkt på nu 5000kr i straffavgifter på grund av Gjensidige försäkringsbolag! Oseriöst!
SÄMSTA!! Lurar folk och tar inte ansvar för ngt.
Oseriöst företag !! Dubbelt så dyr bilförsäkring jämfört med andra bolag….!!!! Helt ointresserad personal när man ringer….ANLITA INTE DETTA BOLAG !!!!