Vi på försäkrat.se vänder oss till en ny generation som inte lyfter på telefonen, utan vänder sig online för att hitta en ny försäkring. I en jungel av försäkringar och försäkringsbolag är det många faktorer som kan spela i valet för unga som ska köpa sin första försäkring. Som SVT rapporterat lider varannan ung person av telefonskräck idag och av den anledningen ville vi undersöka vilka svenska försäkringsbolag som snabbast kan svara på frågor via andra medier (epost och chatt). Ytterligare en anledning till denna undersökning är att dagens konsument vill ha ett snabbt svar om en fråga uppkommer och för vissa kan svarstiden vara en avgörande faktor när det kommer till att välja försäkringsbolag.
Vart ska man kontakta försäkringsbolagen för att få ett snabbt svar och hur lång tid tar det vanligtvis? Vi på Försäkrat har genomfört en oberoende undersökning med just dessa två frågor i fokus. För att undersöka detta kontaktade vi små och stora försäkringsbolag verksamma i Sverige samma dag, samma tid på dygnet och med samma fråga. Här kan du läsa resultatet av undersökningen och se vilka försäkringsbolag som är snabbast att svara via respektive medier.